Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ
 
 

Geometria zawieszenia

Geometria podwozia jest ważnym czynnikiem bezpieczeństwa i eksploatacji każdego samochodu. Zwłaszcza tych najnowocześniejszych rozwiązań. - Nadwozia samonośne są bardzo wygodne, ale niestety mało odporne na odkształcenia. Kiedyś, gdy auta miały karoserie osadzone na ramach, konstrukcja była stabilniejsza - musiało dojść do poważnego wypadku, aby nastąpiły odkształcenia.

Aby dokonać prawidłowego pomiaru i korekcji zbieżności należy posługiwać się nowoczesną aparaturą Światowych producentów. Urządzenie marki John BEAN w połączeniu z świetnie wyszkoloną kadrą mechaników daje nieosiągalny dla wielu standard usług. W nowoczesnych autach powinno się "na wszelki wypadek" sprawdzić geometrię nie tylko po każdej stłuczce, ale także po eksploatacji samochodu w niekorzystnych warunkach, np. na bardzo złych, dziurawych drogach. Oczywiście, nie należy z tym przesadzać, ale każda oznaka rozregulowania geometrii auta powinna skłonić kierowcę do odwiedzenia warsztatu. Zewnętrzną oznaką źle ustawionej zbieżności kół jest szybkie i nierównomierne zużycie opon. Kierowca będzie odczuwał ściąganie auta w prawo lub w lewo. Samochód z rozregulowaną geometrią w czasie jazdy i podczas hamowania zachowuje się niestabilnie. Jazda nim jest niebezpieczna, należy jak najszybciej zgłosić się do serwisu.

Najważniejsza jest zbieżność kół przednich. Jej wartość mierzymy w milimetrach lub w kątach. W każdym samochodzie istnieje możliwość regulacji zbieżności. Ten parametr powinien być co jakiś czas sprawdzany podczas przeglądów.

chmal_pl_geometria_kol_chmal_01.jpg

Usługi

 
 
© 2013 by CHMAL.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: dP Internet